Huone:
Tämän ohjelman järjestää:

TIEDOTE: Nekoconin järjestelyt jatkuvat

Nekocon on seurannut koronavirustilanteen kehittymistä aktiivisesti Suomessa ja ulkomailla. Conitea kokoontui keskustelemaan aiheesta sunnuntaina 15.3.2020. Heinäkuussa järjestettävän Nekoconin valmisteluita jatketaan ja tapahtuman odotetaan toteutuvan 11.-12.7.2020. Mahdollisista muutoksista tiedotetaan Nekoconin verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa välittömästi.

Suomen hallituksen 12. maaliskuuta järjestämässä tiedotustilaisuudessa suositus yli 500 henkilön tapahtumien peruuttamisesta ei vaikuta heinäkuussa järjestettävään tapahtumaamme. Nekocon seuraa aktiivisesti tilannetta ja tulee noudattamaan hallituksen suosituksia ja linjauksia tapahtumaa järjestäessä.

Eilen (16.3.) olleessa tiedotustilaisuudessa hallitus linjasi muun muassa yli 10 hengen kokoontumisten olevan kiellossa 13. huhtikuuta saakka. Nekoconin conitean kokoontumiset, kuten kokoukset ja palaverit tullaan järjestämään etänä.
Vaikeista ajoista huolimatta Nekocon haluaa pysyä positiivisena ja toivoa parasta kesän tapahtumien suhteen. Nekoconin toteutumiseksi tarvitsemme kuitenkin paljon apukäsiä! Nekoconin ohjelmahaku on parhaillaan avoinna ja työvoimahaku avataan maaliskuun aikana, josta tiedotamme erikseen lähiaikoina.

Jokainen con tarvitsee myös kävijänsä, niin myös Nekocon! Tapahtuman liput tulevat myyntiin Kompassiin 3. huhtikuuta klo 12. Lipun hinta ennakkoon on 25€. Mahdollisessa poikkeustilanteessa, jossa tapahtumaa ei voida toteuttaa suunnitellusti, Nekocon korvaa aiheutuneista lippukustannuksista 24€. Euron pidätyksellä kuitataan lipunmyynnin maksuliikennekuluja. Lippu on siis turvallista hommata ennakkoon! Nekocon jatkaa tilanteen aktiivista seuraamista sekä tapahtuman järjestelyitä. Tule sinäkin mukaan nekotiimiin esimerkiksi ohjelmapitäjäksi, vapaaehtoiseksi tai kävijäksi! Etsimme tapahtumaan myös sponsoreita ja sidosryhmäkumppaneita!

Lisätietoja:
Sonja Heikkinen, pääjärjestäjä